חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.

הוכרזו שמות הזוכים בפרס הבוגר של מועצת המכינות הקד"צ לשנת תשע"ח

שישה בוגרים ובוגרות שהצטיינו בפעילותם למען החברה הישראלית ביעדי ההגשמה של מועצת המכינות, יוקרו על פועלם בטקס חגיגי שיערך בשבוע הבא.

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

זו השנה השנייה בה מחלקת מועצת המכינות אות הוקרה לבוגרים משפיעים ומובילי שינוי בתחומים שונים בחברה הישראלית. הפרס יחולק בטקס חגיגי במעמד כל ראשי המכינות, ביום ראשון, 16.9, בירושלים.

מועמדותם של הבוגרים שזכו הוגשה לוועדת הפרס על ידיי אנשי המכינות ושותפים למפעל המכינות שרואים בבוגרים אלה אזרחים אשר לוקחים אחריות על החברה, ומובילים בה שינויים חיוביים ומרחיקי לכת. זוכי הפרס מיישמים את הכלים שלמדו בשנת מכינה, הלכה למעשה, ומצטיינים בפועלם למען החברה הישראלית ביעדי ההגשמה של מועצת המכינות.

זוכי פרס הבוגר של מועצת המכינות לשנת תשע"ח

משפיעת השנה במגזר ציבורי מוניציפלי - איריס צ'רוונגורה, בוגרת מכינת אדרת

איריס, אשר הגיעה לפני כ-11 שנים כעולה חדשה מאורוגוואי הפכה לחניכה בולטת במכינה. במהלך שירותה הצבאית שירתה כמורה חיילת ומפקדת של מורות חיילות המחנכות בכפרי נוער. בשנת 2014 החלה לימודיה בתכנית המצטיינים של עתידים "צוערים לשלטון המקומי" באוניברסיטת בן גוריון. עם סיום לימודיה בחרה איריס להתחיל ולעבוד במועצה אזורית אל קסום בתחום פיתוח כלכלי ותכנון אסטרטגי ולהמשיך לתואר שני בתכנון ערים.

הוועדה בחרה באיריס על שום היותה דמות פורצת דרך, אשר בחירתה לעבוד במועצה אזורית בחברה הבדואית בתחום של פיתוח כלכלי משקפת רצון לצמצם פערים בחברה הישראלית.

איריס
בתמונה: איריס צ'רוונגורה

משפיע השנה במגזר הציבורי ממשלתי - סרן במיל' הבטאמו יוסף, בוגר מכינת עז שלמה

הבטאמו עלה ארצה מאתיופיה בשנת 1991 בגיל 5, התחנך בישיבת בני עקיבא שבאופקים, למד במכינה הקדם צבאית בקריית מלאכי ושירת ביחידת הצנחנים כלוחם ומפקד. במהלך שירותו הצבאי עסק הבטאמו בליווי חיילים יוצאי אתיופיה, העצמתם והכוונתם. לאחר שירותו הקים את תכנית "צידה לדרך לשירות משמעותי" במטרה ללוות ולהכווין נוער פריפריה לשירות משמעותי תוך הסרת חסמים ומיצוי הפוטנציאל הגלום בהם. לפני שנתיים הצטרף הבטאמו לאגף הבטחוני חברתי במשרד הבטחון ושם מסייע בקידום וגיוס אוכלוסיות ייחודיות. 

הוועדה בחרה בהבטאמו משום שהיוזמות שהקים וקידם כמו גם כניסת למגזר הציבורי בתפקיד מרכזי מהווים מודל לחיקוי עבור בני העדה האתיופית בכלל והנוער יוצא אתיופיה בפרט.

הבטאמו
בתמונה: הבטאמו יוסף

משפיע השנה בתחום כוחות הבטחון - סא"ל בני מאיר, בוגר מכינת רבין

סא"ל מאיר הוא כיום מפקד גדוד "שחר" – חילוץ והצלה. בני בלט ביכולותיו במכינה ולאחר גיוסו הצטיין במסלול יחידה 669 אליה חזר כמפקד צוות לאחר קורס קצינים. בהמשך מונה למפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, הקים את סיירת רימון והיה מפקדה הראשון, ואף זכה בצל"ש מח"ט על תפקודו במבצע "גשמי קיץ". בנוסף לנתוניו האישים הנ"ל, הפגין אומץ לב אזרחי כאשר יצא למאבק ערכי אל מול מפקד הגדוד שפעל באופן לא ראוי, על אף המחיר הכרוך בכך.

הועדה בחרה בבני משום שהדרך הייחודית שעשה מסביבת ילדותו דרך המכינה, וגילויי האומץ הצבאי והאזרחי שלו הם דוגמה להתגשמות הציפיות מבוגרי מכינה להיות מובילים ערכיים גם בעת שירותם במערכות הבטחון והממשל.

בניבתמונה: סא"ל בני מאיר

משפיע השנה בחינוך - יהודה סאלאמא, בוגר מכינת ארזי הלבנון

יהודה עלה ביחד עם הוריו מצרפת שהיה בן שלושה חודשים. סאלאמא הוא היוזם והמנהל של תכניות "מסע" גור אריה ולביאה מזה 3 שנים. תכניות אלו הינן תכניות בנות 8 חודשים, המיועדות לגברים ולנשים דוברי צרפתית בגילאי 18-21, שתכליתם מתן כלים להצלחה בהשתלבות בחברה הישראלית ובשירות צבאי משמעותי. 

הוועדה קבעה כי לאור התמקדות יוזמה זו ביהדות צרפת והמשקל דומיננטי שיש לתת בעידוד צעירי יהדות לעלות למדינת ישראל לאור הדעיכה של העלייה מצרפת בתקופה האחרונה יש משנה תוקף למתן פרס לבוגר שלקח על עצמו לקדם תכנית ייחודית זו ומוביל תכנית מרשימה המיישמת מטרה זו. 

יהודה
בתמונה: יהודה סאלאמא

משפיעת השנה בהתיישבות בפריפריה - רונה לוין, בוגרת מכינת גליל עליון

רונה הינה חלק מגרעין התיישבות "הראל" ב-6 השנים האחרונות. לאחר שנים ומאמצים רבים של הגרעין לקדם את ההתיישבות בנגב הצליח הגרעין להתיישב במחנה זמני בגוש ישובי צוחר בעוטף עזה. בישוב חיים כיום כ-110 חברים בקהילה משגשגת ומתפתחת. רונה וחברי הקהילה עומלים כיום על השגת אישורים להקמת ישוב קבע בערבה.

הועדה קבעה כי נחישותה של רונה והקדשת כל עיסוקיה וחייה לקידום גרעין התיישבותי גדול בפריפריה, כולל התמדה בקיומו למרות היעדר פתרון התיישבותי קבוע, ולבסוף עלייתו על הקרקע והתיישבותו בפריפריה גיאוגרפית, מזכים אותה בפרס הבוגרת המשפיעה בתחום ההתיישבות בפריפריה.

רונהבתמונה: רונה לוין

משפיע השנה במגזר שלישי וביזמות החברתית - גנטו מנגיסטו, בוגר מכינת גל

גנטו הינו בוגר המחזור הראשון של המכינה. בוגר תואר ראשון מהמרכז הבינתחומי וסטודנט לתואר שני בשיווק פוליטי אשר הקים את פרויקט "לחלום לבד – להגשים ביחד" שמטרתו העצמת בני נוער. גנטו היה ממובילי המחאה נגד האלימות המשטרתית בשנת 2015 אשר קמה על רקע היחס של משטרת ישראל כלפי העדה האתיופית ועוררה הד ציבורי רב. בשנת 2016 העניקה התאחדות הסטודנטים וכנסת ישראל לגנטו את אות הסטודנט יוצא הדופן, ובשנת 2017 קיבל את אות המצטיין החברתי של המרכז הבינתחומי.

הוועדה בחרה בגנטו לאור היותו מנהיג בעל אומץ ומסירות חברתית ציבורית אשר פעל ופועל לשינוי פני החברה בישראל.

גנטובתמונה: גנטו מנגיסטו 

ברכות לזוכים!

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות