חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.
קבלו עדכונים חשובים מתכנית שיבולים לשילוב צעירים עם מוגבלויות במכינות הקדם צבאיות

עושים היסטוריה ב'שיבולים' – סיכום השנה בתוכנית

מהבוגרים הטריים שמתחילים את דרכם בשורות צה"ל והשירות הלאומי ועד לסיום תקופת הפיילוט – בואו להיזכר איתנו ברגעים הגדולים של שנת תשפ"ב בתוכנית שיבולים!

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

זה כבר לא סוד שבשנה האחרונה תוכנית 'שיבולים – הכללה של צעירים עם מוגבלות במכינות' יצאה לדרך חדשה במימון מלא מהמדינה. נוסף על כך, 48 הבוגרים הטריים יוצאים לדרך חדשה משלהם בשורות צה"ל ובשירות הלאומי, ובעבורנו זו הזדמנות טובה ולהיזכר ברגעים הגדולים של התוכנית בשנה שחלפה.

תמונה 3 1

מסיימים את הפיילוט ויוצאים לדרך!

אי אפשר לדבר על השנה ועל שיבולים מבלי להזכיר את סיום תקופת הפיילוט, שאף נחגגה בביתו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג. בין הבוגרים, ריגשו אותנו במיוחד חניכי שיבולים שכתבו על התוכנית. אחד מהם הוא עומר לפיד, בוגר התוכנית במכינת גליל עליון שכתב:

"תכנית שיבולים אפשרה לי, או לנו, להגשים את החלום ולקחת חלק במכינה קדם צבאית. אבל היא לא רק "טיפלה" במוגבלות כדי לסייע לנו להשתלב בהיבט הפרקטי, בין עם ע"י הנגשות כאלה ואחרות ובין עם בהדרכות ובהסברים לאנשי הצוות של המכינה ולשאר הקבוצה. היא גם עזרה לנו להסתכל על המוגבלות קצת אחרת."

השלמת פרויקט הנגשת השלוחות

בסיוע הקרן לפיתוח שרותים לנכים של ביטוח לאומי הושלם פרויקט הנגשת השלוחות במכינות עם 11 שלוחות המונגשות למגוון לקויות פיזיות וחושיות. הפרוייקט מאפשר לכל חניך וחניכה לקחת חלק פעיל בשגרת היום-יום במכינה, ולמעשה פותח את אפשרות ההרשמה ליותר צעירים שרוצים לקחת חלק במכינות. בהמשך לכך, נרשמה גם עליה בגיוס צעירים עם לקות חושית ופיזית למכינות.

29f87f2c 90ee 81af 9d96 8be15fa0a61a

'שיבולים' – חלק בלתי נפרד מעולם המכינות

מעבר להטעמה כתוכנית במימון משרדי הרווחה והבריאות, נראה שתוכנית 'שיבולים' מוטמעת יותר ויותר בעולם המכינות עצמו, ושהיא כבר הפכה לחלק בלתי נפרד ממנו. חניכי 'שיבולים' לקחו חלק השנה במגוון של מכינות – מצפון הארץ ועד דרומה. השינוי מורגש במיוחד בשטח. המכינות נפתחות למגוון רחב של חניכים, בעלי לקויות שונות, ומאפשרות למגוון רחב יותר של צעירים להשתתף.

הרב יונתן מלא, מנהל חינוכי במכינת חמדת יהודה, כתב על שילוב חניכי 'שיבולים' במכינות: "תוכנית שיבולים לימדה אותי  להיות קשוב, סבלן ובעיקר לראות את עולמו של התלמיד מבעד לעיניו. היכולת לצמצם את עצמי בהתאם למידה של התלמיד ולצורך שלו, היא הדרך בה חינוך וצמיחה יכולים להתרחש. שילוב של תלמידי שיבולים הוא חיוני ומדויק עבור כל מסגרת חינוכית, ובפרט המכינות, הלוקחות חלק בפיתוח אנשי מידות ומוסר.  יש פה הזדמנות, דרך השילוב, לא רק לדבר 'על', אלא לקיים הלכה למעשה את המצווה החשובה- 'ואהבת לרעך כמוך'".

חניכי שנת תשפ"ב מתחילים דרך חדשה

חניכי התוכנית מתגייסים כעת לתפקידים השונים בצה"ל ובשירות הלאומי, מתוך תחושת שליחות גבוה ועם סל רחב של כלים ושיעורים שרכשו יחד עם חבריהם למכינה. אנחנו מאחלים לכולם גיוס קל ונעים והצלחה רבה בדרך שניצבת לפניהם! אין לנו ספק שהם יגיעו להישגים משמעותיים בשירות ומאוחר יותר ביציאה לאזרחות.

חילופי תפקידים ב'שיבולים'

לסיום סיכום שנת תשפ"ב, זו הזדמנות להודות גם לנועה כהן – שלקחה חלק בהקמת התוכנית, לקחה בה חלק מאז ויוצאת כעת לדרך חדשה. נועה ליוותה ותמכה בעשרות חניכים בדרכם במהלך תוכנית 'שיבולים' וגם אחריה. אנחנו מודים לה על המסירות הגדולה, ההקשבה והאהבה לתפקיד ולחניכים. נאחל גם הצלחה רבה להלל משאלי, שזכינו להכיר היטב מעולם המכינות כחניך, מדריך ורכז במכינת נחשון שדרות. להלל היכרות עמוקה עם 'שיבולים', והוא ימשיך את דרכה של נועה בתפקיד לצד מנהל התוכנית, זאב סלע. אנחנו שמחים לקבל אותו לצוות ובטוחים שימלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר.

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות