חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.
קבלו עדכונים חשובים מתכנית שיבולים לשילוב צעירים עם מוגבלויות במכינות הקדם צבאיות

"יש לכם.ן את היכולת לשנות ולהשפיע על החברה שלנו" – נועה כהן נפרדת מ'שיבולים'

נועה כהן, שלקחה חלק בהקמת תוכנית 'שיבולים – הכללה של צעירים עם מוגבלות במכינות' וליוותה אותה את חניכיה עד היום, ממשיכה לדרך חדשה ומעבירה מסר חשוב לבוגרי התוכנית

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

WhatsApp Image 2022 08 02 at 15.47.53

"הייתי רוצה שיהיה ראש ממשלה האוטיסטי הראשון משיבולים" אמרה צעירה שישבה סביב שולחן אחד, סביבו בוגרים ובוגרות נוספים של תכנית 'שיבולים', ראשונה מסוגה, להכללת צעירים עם מוגבלות במכינות. כולם.ן בחרו להשתתף בוועידת צעירים וצעירות 2021 בירושלים. לי הייתה לי הזכות ללוות את הצעירים והצעירות הללו ועוד כ160 חניכים וחניכות נוספים במסעם. באינספור שיחות ופגישות הקשבתי לרחשי ליבם, לחששות, לתקוות ולחלומות – וזכיתי לראות אותם עוברים תהליכים, מובילים, זוכים להזדמנות שווה במכינות ואחריהן.

בחמש שנים האחרונות הייתה לי הזכות להיות חלק מהקמה וליווי של תכנית שיבולים. הכרתי צעירים וצעירות עם עיניים נוצצות, מלאי ומלאות מוטיבציה למצוא את מקומם.ן בחברה, לתרום ולהיתרם.

לכם.ן, הבוגרים והבוגרות שלנו, אני רוצה לומר שאני גאה בכל אחד ואחת מכם.ן. אין לי ספק שיש לכם.ן את היכולת לשנות ולהשפיע על החברה שלנו ולהפוך אותה למקום טוב יותר.

במהלך השנים זכיתי לעבוד עם א.נשים יקרים ויקרות, שרוצים ורוצות לעשות שינוי. בזכותכם.ן החברה שלנו הופכת למקום יותר מכיל ורואה את הא.נשים על כל גווניהם, בעולם המכינות ולאחר מכן בשירות ובחברה האזרחית.

אני לוקחת איתי את כל מה שלמדתי בשיבולים ועוברת לתפקיד חדש – ניהול תכנית חדשנית של שילוב סטודנטים עם מוגבלות בכפרי סטודנטים וקהילות משימתיות, מטעם עמותת גוונים ובשותפות הקרן למפעלים מיוחדים בביטוח לאומי. אתגר לא פשוט ניצב לפניי, אך כפי שעולם המכינות מוכיח – המגבלה לא מגבילה. אפשר וצריך לאפשר את הזכות השווה לצעירים וצעירות עם וללא מוגבלות.

באותו יום, כשישבתי עם בוגרי ובוגרות 'שיבולים' סביב השולחן בוועידה הצעירים והצעירות בירושלים, התמלאתי בגאווה גדולה. אני בטוחה שתוכנית 'שיבולים' תמשיך להוביל צעירים עם מוגבלות לחלום בגדול ולהגשים חלומות.

אני יודעת שאני משאירה אתכם בידיים טובות. הלל משאלי, בעל ניסיון עשיר בעולם המכינות, ובעיקר אדם עם לב וראש פתוח. כמובן שגם עם מנהל התכנית, זאב סלע, אשר לו אני רוצה לומר תודה גדולה על הליווי, ההקשבה והשותפות.

אין לי ספק שזאב והלל יובילו את התכנית למקומות חדשים ומרגשים.

תודה נוספת ל"מועצת המכינות הקדם צבאיות", לכל הצוות היקר, שגורמים לכל המפעל המדהים הזה להמשיך לעבוד.

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות