הדפסת עמוד זה

תמיד בלמידה - הגיע לסיומו מחזור ב' של תכנית עמדה

14 משתתפים מ-12 מכינות שונות לקחו השנה חלק במחזור ב' של תוכנית "עמדה" שבאה להכשיר את הצוות הבכיר במכינות הקד"צ.

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

משתתפי התוכנית בסיור במכינת העמ"ק משתתפי התוכנית בסיור במכינת העמ"ק

14 משתתפים מ-12 מכינות שונות לקחו השנה חלק במחזור ב' של תוכנית "עמדה" שבאה להכשיר את הצוות הבכיר במכינות הקד"צ. התכנית הנה פרי שותפות ארגונית של בית יגאל אלון, מכון הרטמן, קרן אברט, ההסתדרות הציונית העולמית וקרן ברל כצנלסון.

"תכנית 'עמדה' מבקשת לחדד את עמדתם של המנהלים בנוגע לחזון היהודי ציוני של המכינה באמצעות לימוד של יהדות וציונות ובחינת סוגיות בוערות בחברה הישראלית" מסבירים יוזמי התוכנית "לצד התכנים הנלמדים התכנית שואפת לשכלל מיומנויות של ניהול חינוכי, והבניית קבוצה על מנת לצייד את המשתתפים בכלים הכרחיים לעבודתם המקצועית. התכנית מאפשרת מרחב להיוועצות עמיתים ולמידה משותפת מתוך הנחה שהידע והניסיון המצטבר של המשתתפים מהווים פלטפורמה מרכזית ומשמעותית ללמידה."

IMG 20180425 091814

התכנית כללה עשרה מפגשים שנדדו ברחבי הארץ בין מכינות שונות וגופים מעוררי השראה. "בכל מפגש הועמדה שאלה חינוכית, למשל, "כיצד חוגגים חג במכינה?" אותה תקפנו בעזרת היוועצות עמיתים, מרצים אורחים ולמידת מודלים רלוונטיים" מספר אבי זעירא מבית יגאל אלון, שהנחה את התוכנית לצד עדי אפל ממכון ההרטמן "בהתאם לחזון שבנו והציגו המשתתפים, כל אחד במכינתו יזם מהלך חינוכי בסיוע תוכנית עמדה."

מחר (6.6), יתקיים בבית יגאל אלון שבחופי הכנרת, מפגש סיום התוכנית בו עתידיים להשתתף ראשי מכינות וחברי ועדת ההגוי של התוכנית. במפגש יחולקו חוברות הסיום ויונחו האדנים למחזור ג'. 

ארכיונים קשורים