חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.
קבלו עדכונים חשובים מתכנית שיבולים לשילוב צעירים עם מוגבלויות במכינות הקדם צבאיות

"היום עולם המכינות בונה את המנהיגות" – הנשיא הרצוג אירח את צוות 'שיבולים'

צוות 'שיבולים – הכללה של צעירים עם מוגבלות במכינות' וחניכיה הוזמנו לאירוע הוקרה חגיגי בבית הנשיא לכבוד סיום שלב הפיילוט של התוכנית

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

ביום שלישי (1.2.2022) קיים הנשיא יצחק הרצוג אירוע הוקרה בביתו לרגל סיום שלב הפיילוט של תכנית 'שיבולים – הכללה של צעירים עם מוגבלות במכינות'. חניכי התוכנית ובוגריה שוחחו עם הנשיא והציגו את עצמם בפניו. הנשיא הרצוג בירך על העשייה של השותפים לתוכנית ואמר: "המכינות הן דבר כל כך עצום.  אין ספק בכלל שהיום עולם המכינות בונה את המנהיגות, אני רואה את זה בכל המעגלים של השירות הציבורי, אני רואה איכויות שלא ראיתי בעבר".

WhatsApp Image 2022 02 01 at 14.11.01

מאיה, בוגרת מכינת בינה, שיתפה על שנת המכינה: "זו הייתה חוויה מדהימה של הרבה התפתחות ותרומה לקהילה." כשהנשיא שאל אותה אם היא הייתה לחוצה לפני שהלכה למכינה היא ענתה "בטח, זה חלק מהחוויה. היו לא מעט אתגרים אך גם לא מעט הזדמנויות שבהן דחפו אותי קדימה ונתנו לי את הבמה להשפיע על הסובבים ולדחוף לחברה שוויונית וערכית".

"היו לא מעט אתגרים אך גם לא מעט הזדמנויות שבהן דחפו אותי קדימה ונתנו לי את הבמה להשפיע על הסובבים ולדחוף לחברה שוויונית וערכית"

"המכינה בשבילי הייתה אחת השנים הכי משמעותיות בחיים שלי", סיפר נדב, בוגר מכינת רבין שהגיע במדי חיל הים הלבנים. לבית הנשיא הגיעו בוגרי התוכנית וחניכיה מכל רחבי הארץ – חניכי מכינות שונות, סטודנטים, חיילים, קצינים, ולכולם אותו ניצוץ בעיניים – דחף ומוטיבציה להנהיג ולהוביל שוויון בחברה.

מנהלת ג'וינט "ישראל מעבר למגבלות", אפרת שטרן דיברה בשם השותפים לתוכנית ואמרה "השתתפות של אנשים עם מוגבלות במכינות היא קודם כל זכות שווה לחיות חיים מלאים בקהילה. זה בא לידי ביטוי במנהיגות שחניכי התכנית בעצמם יוצרים במכינה ובקרב בוגרי המכינה ללא מוגבלות שלוקחים זאת קדימה, מסייעים לשינוי עמדות ויצירת מציאות חברתית שיוויונית. זו התמצית של השתלבות בחברה."

מנכ"ל מועצת המכינות, דני זמיר סיפר על האירוע: "הטקס הצנוע שהתקיים בבית הנשיא עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, היא הכרה והוקרה למחויבותן של המכינות הקדם צבאיות לתפיסה חברתית שבה במכינות יש מקום לכולם! מנהיגות של חברה נוצרת משילוב וגיוון חברתי, גם צעירים עם מוגבלויות הם חלק בלתי נפרד במנהיגות הארץ הזו."

"היה מפגש משמעותי עם נשיא המדינה. מפגש הוקרה לשותפים ביצירת תכנית פורצת גבולות שמכלילה צעירים עם מוגבלות במכינות הקדם צבאיות. גאים בבוגרי וחניכי התכנית שייצגו  בכבוד את העשייה המדהימה והחשובה הזאת. ממשיכים בכל הכח!"

מנהל תוכנית 'שיבולים', זאב סלע הוסיף: "היה מפגש משמעותי עם נשיא המדינה. מפגש הוקרה לשותפים ביצירת תכנית פורצת גבולות שמכלילה צעירים עם מוגבלות במכינות הקדם צבאיות. גאים בבוגרי וחניכי התכנית שייצגו  בכבוד את העשייה המדהימה והחשובה הזאת. ממשיכים בכל הכח!"

תוכנית 'שיבולים' הוקמה בשנת 2016 בשותפות עם ג'וינט ישראל, מועצת המכינות, משרדי הרווחה, החינוך, הבטחון, הבריאות, ההתיישבות, ביטוח לאומי, קרן רודמן ופדרציית ניו יורק. מאז מופעלת על ידי מועצת המכינות, במטרה לאפשר לצעירים עם מוגבלויות להשתתף במכינות הקדם צבאיות.

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות