הדפסת עמוד זה

קק"ל ומועצת המכינות - עדכון מיוחד לכבוד ט"ו בשבט

 אנו שמחים לעדכן אתכם בחלק מן העשייה החינוכית השוטת, ובפירותיו של שיתוף הפעולה בין קק"ל ובין מועצת המכינות הקדם צבאיות. חג שמח!

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

חינוך להתיישבות: התקיים יום עיון שני בהשתתפות ראשי המכינות

בחודש האחרון התכנסו ראשי מכינות מכל הארץ ליום עיון שני במספר העוסק בעידוד החינוך להתיישבות. המשתתפים פגשו את חברי קיבוץ כרם שלום, תושב ותיק ותושבת חדשה, שסיפרו על פריחה התיישבותית שמורגשת באוויר, ובו בעת היו נחושים להראות שלא מדובר במקרה נקודתי. השניים הדגישו את החשיבות שבהתיישבות בעוטף עזה, ואף סיפרו שהקיבוץ נערך כעת לקליטה של כעשר משפחות נוספות בקיץ הקרוב. לאחרונה התגבש גרעין חיילים בכרם שלום המונה כ-50 חיילים בשירות סדיר שהגיעו להתיישב בקיבוץ.

לסיום הועברה משבצת היכרות היסטורית עם תרומת הקק"ל להתיישבות בנגב, והתקיימה שיחה על נושא השליחות בעידן הנוכחי, וחיבור חניכי המכינות לרעיון הקהילתיות, מעבר למימוש החומרי.

לידיעה המלאה >>

חינוך להתיישבות רזניק

עוטפים את העוטף: חניכי המכינות והקק"ל שיקמו את יער בארי

חניכי מכינת ערבה-פארן הובילו בשבוע שעבר (ה') אירוע לשיקום נזקי טרור העפיפונים ביער בארי ותמיכה בתושבי עוטף עזה. האירוע נתמך ע"י אנשי הקק"ל והתגייסו מכינות מכל הארץ, שהגיעו בתחילה ליער בארי לצורכי עבודות גיזום ואיסוף פסולת. בהמשך התקיים פסטיבל לתושבי עוטף עזה שהופעל על ידי חניכי המכינות הקדם צבאיות ומתנדבים נוספים. בפסטיבל הועמדו דוכני מכירה של תושבי העוטף וכן התקיימה הופעת אורח של האמן נצ'י נצ'.

כבר שלוש שנים שישנה שותפות בין הקק"ל למכינות. חגית אוחנה, מנהלת מחלקת החינוך בקק"ל מרחב דרום, שיתפה: "לפני כחודש קיבלנו פנייה נרגשת של חניכי מכינת ערבה פארן בנוגע לט"ו בשבט. הם רצו לעשות משהו טוב באזור הזה של עוטף עזה יחד עם מכינות מכל הארץ. אנו בקק"ל סייענו בכל הנושא של הכנת השטח לעבודה, יערני קק"ל פרוסים בשטח וסייעו בניהול ובהכוונה, ומחלקת היער במרחב עזרה עם ציוד" אוחנה הוסיפה "זו השותפות שאנו רוצים לראות – חינוך, קהילה ויער. יחד אנו מצליחים להביא לידי ביטוי את ערכי הציונות של קק"ל". 
לידיעה המלאה >>

51363305 2676116535737117 8011371547694465024 o

צפון מרכז ודרום - עדכון מהנעשה במרחבים החינוכיים של קק"ל

אנשי החינוך של קק"ל מהמרחבים השונים נפגשים עם כל חניכי וחניכות המכינות מכל רחבי הארץ. העבודה המשותפת ביחד עם אנשי המרחבים החינוכיים מעמיקה את הקשר של החניכים לאדמת ארץ ישראל ומחזקת את השייכות בין המכינות לקהילה שבסביבתן.

מרחב צפון - ט"ו בשבט קהילתי 

מכינת תבור וקק"ל אירחו לסדר ט"ו בשבט ולנטיעות את העולים החדשים מנצרת עילית ואת דיירי בית אורי מעפולה. היום החל בנטיעות שתילים שנתרמו ע"י קק"ל מחוץ למכינה ולאחר מכן התקיימה חגיגת ט"ו בשבט שכללה תחנות הפעלה, שולחן עם סדר חגיגי והפעלה מוזיקלית.

64eb7655 632e 4f8a bf6d 63c427105a6a

מרחב מרכז - עובדים ביחד למען הסביבה והקבוצה

בחצי שנה האחרונה הגיעו למרכזי קק"ל באזור המרכז למעלה מ-150 חניכות וחניכי מכינות. בהובלת מדריכי קק"ל הם עברו פעילות ODT מגבשת ואתגרית שעובדת על חיזוק הקשרים בתוך הקבוצה. לאחר הפעילות יצאו החניכים אל אזורי טבע הפתוחים ועבדו בשיקום אזורים שניזקו. 

d1e8736e e41e 4662 8874 9f25cf4b625f

מרחב דרום - ציונות בנגב 2019

במסגרת השותפות החינוכית עם המכינות הדרום, חניכי המכינות יוצאו לסיורים לימודיים בנושא ההתיישבות בנגב: עבר, הווה ומבט אל העתיד. במהלך חודש אוקטובר יצאו כשלושה סיורים להכרות עם מפעלי הקק"ל בנושא ההתיישבות, הכרות עם ישובים חדשים שנבנו בנגב ואתרים שונים לחיזוק ההתיישבות בפריפריה הכולל מפגשים עם אנשי שיח העוסקים בעולם ההתיישבות בנגב.

886ca19d 54c9 4abd bf60 dc5b65f44070