חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.

איך עובדת מערכת הגיוס החדשה למכינות?

ההרשמה למכינות הכלליות בעיצומה, אז עובדת המערכת החדשה?

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

צילום: גיא אשש צילום: גיא אשש

"הבת שלי הולכת השנה למכינה וראיתי את תהליך ההרשמה שהיא עשתה בשנה שעברה ובתור מומחה לשידוכים אלקטרונים שמתי לב שהמערכת לא עובדת טוב אז הצעתי את עזרתי" מסביר פרופסור נעם ניסן, מבית ספר להנדסה ומדעי המחשב באוני' העברית למה החליט לעזור למועצת המכינות ולפתח מערכת גיוס חדשה למכינות הכלליות.

ביחד עם ד"ר אסף רום מהמחלקה לכלכלה וינאי גונצ'רובסקי דוקטורנט למתמטיקה ומדעי המחשב ושותפים אחרים למאמץ פותחה מערכת שיבוצים שמיטבה עם המועמדים ועם המכינות.

מערכת השיבוצים החדשה מבוססת על אלגוריתם שפותח על ידי זוכי פרס נובל לכלכלה. המערכת לא רק נותנת את ההתאמה הטובה ביותר אלא שהאלגוריתם שעליו היא מבוססת מונע התאמה לא רצויה ואת הצורך להתנהל בצורה אסטרטגית ברישום סדר העדיפויות.

בעבר, התנהלו המועמדים מול כל מכינה בנפרד וכתוצאה מכך נוצרו מצבים שבהם מועמד העביר דמי הרשמה לשתי מכינות במקביל ומנגד נותרו מועמדים שלא מצאו את מקומם ומכינות שלא מילאו את מכסתם. מערכת השיבוץ החדשה פותרת בעיה זו, המתמיינים יכולים להמשיך ולבקר בכמה מכינות שרק ירצו בזמן המוגבל, אבל בסוף התהליך הם יוכלו להעביר דמי הרשמה רק למכינה אחת.

לאחר שיסיימו לבקר במכינות יכנסו המועמדים לאתר השיבוצים החדש וידרגו את המכינות בהן ביקרו. במקביל ידרגו המכינות את את המועמדים ולבסוף תתקבל תוצאה אחת. 

יתרון נוסף של שיטה הגיוס החדשה הוא שהמועמדים נדרשים לקבל החלטה רק בסוף התהליך ולאחר שביקרו בכל המכינות שרצו בזמן המוגבל "מבחינת המועמדים הם הולכים ובעצם מבקרים בכל המכינות שרצו במסגרת הזמן שמוקצב וישנה נקודת זמן אחת שבה גם המועמדים וגם המכינות מכניסות את סדר העדיפויות ואז מתקבלת תוצאה" מפרט פרופסור ניסן "העובדה שהבת שלי נאלצה לתת תשובה מיידית למכינה אליה התקבלה ולא היה לה זמן לבחון בשקט את ההחלטה היא לא טובה".

בהזדמנות זו אנו רוצים להזכיר שההרשמה למכינות הכלליות בעיצומה, לפרטים לחצו >>>

ארכיונים קשורים

עדכונים חדשים ומומלצים באתר

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות