חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.

מחלום למעשה: מכינת "גל" חונכת את ביתה החדש בעכו

בשבוע שעבר חנכה מכינת "גל" את "בית מעשה" – המבנה החדש שישמש את המכינה ללימוד, לפעילות חינוכיות ולעשייה חברתית. הבנייה התאפשרה רבות בזכות קק"ל וקרן רש"י שהיו שותפות משמעותיות. ברוכים הבאים, בית חדש לעשייה חברתית אמיתית

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

מחלום למעשה: שבוע שעבר התקיים אירוע חנוכה למבנה החדש של מכינת "גל" בעיר עכו. המבנה החדש, שמכונה "בית מעשה" ישמש בית לעשייה חברתית אמיתית של עמותת "מרכז מעשה" של קרן רש"י, שמלווה אלפי צעירות וצעירים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לעשייה מעצימה בחברה ובקהילה.

הבנייה התאפשרה רבות הודות לקק"ל, שכחלק מתכנית פיתוח הצפון, תרמה סכום משמעותי לבניית "בית מעשה". המרחב ישמש פעילויות חינוכיות רבות, כשבנוסף למכינה, בין היתר, תפעל בו תכנית להכשרת מנהיגות לחברה הערבית (כיאה לעיר מעורבת), צוערי שלטון מקומי, סמינרים של עיריות ועוד.

WhatsApp Image 2021 06 16 at 17.33.28

הבית של המכינה

במכינת "גל", שפועלת 13 שנים בשלוחתה בעיר עכו, עלה צורך לבניין לימודים והתכנסויות חדש שיכיל את המכינה המתפתחת. "המבנה החדש נמצא בתוך שכונה מורכבת בעיר, במוקד בו צריכים אותנו", אמר אייל לוי, ראש מכינת "גל". "המקום הזה הוא יותר מכיתות לימוד. הוא אמור להיות מקום קהילתי, ממנו תוכל ליהנות הקהילה מסביב".  

חניכי המכינה ממשיכים, כבעבר, לגור בדירות בתוך העיר, אך הבניין החדש מהווה את הבית של המכינה. "עשרות חניכים לומדים וחיים את חיי היום יום שלהם ב'בית מעשה'. עכשיו יש לנו בית לקיים בו פעילויות וכנסים, ולהפגיש בין השלוחות השונות של המכינה. הקשרים החברתיים התחזקו מאוד בזכות זה", הסביר לוי.

סרט

"מהיום בו קיבלנו את המפתח, יש כאן פעילות בכל שעה. זה מרחב מדהים למכיניסטים, ועכשיו חובת ההוכחה היא עליהם", סיכם לוי והדגיש: "אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה ומודים לשותפים המשמעותיים קק"ל וקרן רש"י שמובילה את עמותת 'מרכז מעשה'".

View the embedded image gallery online at:
https://mechinot.org.il/news/gal-2010#sigProId9f357e86c2

ארכיונים קשורים

עדכונים חדשים ומומלצים באתר

חדשות מומלצות מהתקופה האחרונה

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות