הדפסת עמוד זה

חינוך להתיישבות: התקיים יום עיון שני בהשתתפות ראשי המכינות

במהלך היום התקיימו שיחות עם מנכ"ל משרד השיכון והבינוי לשעבר חגי רזניק, נציגים מקהילת כרם שלום המתפתחת וארז אלף, שחי בקהילת הבוגרים של מכינת רבין ומלווה קהילות בהקמה

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

השבוע (א') התכנסו ראשי מכינות מכל הארץ ליום עיון שני במספר העוסק בעידוד החינוך להתיישבות. המשתתפים פגשו את מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר חגי רזניק, שפרסם לאחר מכן בעמוד הפייסבוק שלו: "פתחתי את השבוע שלי בשיח עם ראשי מכינות במסגרת תכנית שמטרתה לעודד התיישבות צעירים בפריפריה. החברות והחברים הללו מובילים את החוד הערכי-חינוכי של מדינת ישראל .סיפרתי להם על הבחירה שלי בעשייה ציבורית, על ההצטרפות לח״כ אורלי לוי-אבקסיס ועל הרצון לבנות גשר. בין היתר, דיברתי איתם על כיצד לתת לנער כלים כדי שיהפוך לבוגר המשפיע על סביבתו ושיחשוב גם על זה שמאחור - אין השקעה לעתיד שהיא טובה מזו".

חינוך להתיישבות רזניקחגי רזניק בשיחה עם ראשי המכינות

בהמשך פגשו המשתתפים את חברי קיבוץ כרם שלום, תושב ותיק ותושבת חדשה, שסיפרו על פריחה התיישבותית שמורגשת באוויר, ובו בעת היו נחושים להראות שלא מדובר במקרה נקודתי. השניים הדגישו את החשיבות שבהתיישבות בעוטף עזה, ואף סיפרו שהקיבוץ נערך כעת לקליטה של כעשר משפחות נוספות בקיץ הקרוב. לאחרונה התגבש גרעין חיילים בכרם שלום המונה כ-50 חיילים בשירות סדיר שהגיעו להתיישב בקיבוץ.

לסיום הועברה משבצת היכרות היסטורית עם תרומת הקק"ל להתיישבות בנגב, והתקיימה שיחה עם ארז אלף, שחי בקהילת הבוגרים של מכינת רבין ומלווה קהילות בהקמה. אלף דיבר על נושא השליחות בעידן הנוכחי, וחיבור חניכי המכינות לרעיון הקהילתיות, מעבר למימוש החומרי. 

חינוך להתיישבות 

ארכיונים קשורים