מידע חשוב למכינות בנושא משבר הקורונה: מתווה חזרה לפעילות

חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.

הצלחנו לחבר: קמפיין גיוס ההמונים של המכינות הסתיים בהצלחה!

במשך השבוע האחרון קבוצות הווטסאפ געשו, הפרסומים והשיתופים ברשתות החברתיות העידו: קורה כאן משהו גדול. 14 מכינות קדם צבאיות חברו לראשונה בקמפיין גיוס המונים על מנת לקדם פרויקטים חינוכיים, ערכיים וחברתיים. סכום מדהים של מעל ל-5,000,000₪ גויס. אז איך מסכמים?

שני, 22 פברואר 2021 09:04

השבוע החולף סיפק לצוותי המכינות הקדם צבאיות, וכמובן לאנשי מועצת המכינות, לא מעט סיבות לחייך ואפשרות להישען אחורה בכיסא בגאווה. היה זה קמפיין גיוס ההמונים של 14 מכינות קדם צבאיות שעורר את התגובות הללו – וההירתמות המרשימה שנצפתה, של שותפים רבים למפעל המכינות, בוגרים, חניכים ומשפחותיהם, ואזרחים רבים המבינים את המשמעות והחשיבות של עולם המכינות. הירתמות שהתבטאה במעל ל-5,000,000₪ שקלים שיפתחו את מפעל המכינות הקדם צבאיות.

בהובלת מועצת המכינות הקדם צבאיות, ובחסות פלטפורמת "קוזמאצ" הדיגיטלית לגיוס המונים – התקיים קמפיין, שהחל ברעיון. "חשבנו שבתקופה כזו מאתגרת מבחינה כלכלית, יהיה נכון לעשות מאמץ מרוכז ולגייס תמיכה בפרויקטים שונים שהמכינות תכננו – אך לא יכלו להוציא לפועל בגלל הקורונה", מספר דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות. "ולעשות מזה גם מהלך אנרגטי. שלא כל מכינה תגייס לחוד, אלא ביחד, וכך נעצים את המכינות".

לצורך הקמפיין – מטרות גיוס מרשימות הוצבו על ידי המכינות, וכן תכניות מפורטות לקידום המכינה שיתאפשרו בעזרת התרומות. תכניות לקידום שילוב אוכלוסיות מכל השכבות הסוציו-אקונומיות נמצאו בראש הרשימה, לצד הנגשת מכינות לחניכים עם מוגבלויות ושילוב חניכים בעלי צרכים מיוחדים. הקמת מבנים ושלוחות חדשות, והתרחבות המכינות הופיעו גם הן בתכניות של המכינות.

WhatsApp Image 2021 02 15 at 10.18.32חניכי מכינת יונתן

פיתוח – כבר בשנה הקרובה

מכינת עז שלמה גייסה כ-625,000₪, לצורך הקמת מרחבי למידה חדשים, הוספת פעילויות וסדרות חינוכיות, והנגשת המכינה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. "המכינה גייסה סכום משמעותי שיאפשר פיתוח בשנה הקרובה", מסביר שי ויסבלום, מנהל מכינת עז שלמה. "כפי שהבטחנו בקמפיין, נקים בתקופה הקרובה חדר תרבות במכינה, נאבזר את חדר המוזיקה, ונחל בהנגשת המכינה. התלמידים ירגישו מיידית בשינוי".

מכינת קשת יהודה, גייסה כ-830,000₪ שישמשו לבניית פנימייה חדשה בתחומיה. "שילבנו את הקמפיין בחגיגות ה-30 של המכינה, עם הסלוגן 'חוגגים 30 - אוהבים ובונים'", מסביר עידו הרץ, מנכ"ל מכינת קשת יהודה. "אנחנו עם הפנים קדימה, עם פרויקטים נוספים שנמצאים בתכנון, ועם כמות התלמידים שגדלה. אנחנו רוצים להמשיך את הפיתוח והצמיחה של המכינה, ולא לעצור". 

12 המכינות הנוספות שהשתתפו בקמפיין, גייסו יחד עוד כ-3,100,000₪ עבור מטרות שונות, ביניהן הקמת שלוחות נוספות ומעבר ממבנים זמניים למבני קבע חזקים עם יסודות, מיזמים לבוגרי המכינה ושימור המורשת. מטרות נוספות הן הנגשת המכינה לחניכים בעלי צרכים מיוחדים, וסיוע ושילוב נערות ונערים מאוכלוסיות חלשות וממשפחות מעוטות יכולת בעולם המכינות וגם אחריו. 

"היינו מאוד צנועים. חשבנו שבנסיבות הנוכחיות שני מיליון שקלים הם סכום ריאלי לגייס", מגלה זמיר. "בסוף, גייסנו כמעט חמישה מיליון שקלים. הקמפיין הזה הצליח למחוק את כל הפערים לפרויקטים שחשבנו שלא נוכל לקיים השנה בנסיבות הקיימות. הציבור נענה בחפץ לב. היה מאוד מרגש ומחמם את הלב"

הרבה מעבר לכסף

כל עולם המכינות, אנשי הצוות, בוגרים וחניכים הראו התגייסות מרשימה לתמיכה ולהפצת הקמפיין. "ההיענות הייתה רבה!", מתאר ויסבלום. "100 בוגרים שלנו התנדבו להיות שגרירים ועשו עבודה נפלאה, 1300 אנשים תרמו בפועל, מתוכם, עשרות רבות של בוגרים שמתוך הכרת הטוב למכינה החליטו להמשיך ולתרום על בסיס קבוע. זה ממש לא מובן מאליו, אפשר ללמוד מכך על חשיבותה של המכינה לבוגרים".

"הקמפיין הוא הרבה מעבר לכסף", מדגיש הרץ. "הוא מבטא את החשיבות הגדולה של החיבור, הקשר והרגשת הבית של כל בוגרינו, גם 30 שנים אחורה. ורואים שזה מתבטא בשותפות שלהם, בעידוד ובתמיכה, בגיוס לטובת כל המחזורים ובתרומות בפועל".

הקמפיין זכה לתהודה גדולה גם בתקשורת הארצית, וכתבות אודותיו פורסמו באתר MAKO פז"ם, בערוץ שבע, מקומון נתניה, ועוד, ועוד.

WhatsApp Image 2021 02 17 at 16.20.53חניכי מכינת ארזי הלבנון 

"נמשיך לחפש דרכים יצירתיות"

ברור לכל כי זה אינו קמפיין רגעי בעל השפעה חולפת – זהו פרויקט שתוצריו ימשיכו להשפיע ולחלחל עוד שנים רבות, פרויקט המאפשר הגשמת חזון של בניית מנהיגות ערכית, צמצום פערים בחברה הישראלית, ופעילות למען מטרה משותפת, גדולה מכולנו, המותירה מאחור את חילוקי הדעות ואת ההבדלים בתפיסות העולם.

"ראוי להכיר בטוב ולהגיד תודה למועצת המכינות, שנתנה לנו מעטפת רחבה ותומכת לקמפיין", מסכם הרץ. "אנשיה היו איתנו ותמכו – גם מעשית, גם רעיונית וגם מוראלית".

"אנחנו אסירי תודה לכל התורמים, ולכל מי שסייע – חניכים ובוגרים, ראשי מכינות, וחברת קוזמאצ' שתפעלה את כל זה", מבהיר זמיר. "אנחנו נמשיך לחפש דרכים יצירתיות לחזק את עולם המכינות, שהוא הגוף היחיד בארץ שמאחד שמאל וימין, דתיים וחילונים, מכל הקצוות למען אותה מטרה".

View the embedded image gallery online at:
http://mechinot.org.il/news/campaign-1917#sigProIdcbf91a0d58

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.