חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.

"הצטיינות היא לא סיסמה אלא דרך חיים" – מוניר מאדי על הדלקת המשואה בהר הרצל

מנכ"ל מכינת כרם אל, מוניר מאדי, הדליק משואה בהר הרצל והקדיש אותה לעולם המכינות – הוא סיפר לנו מדוע, ואיזה מסר הוא רוצה להעביר לחניכי המכינות

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

מנכ"ל מכינת כרם אל, סגן אלוף במילואים מוניר מאדי, נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות השנתי בהר הרצל ובחר להקדיש אותה לחניכי מכינת כרם אל ולבוגריה, לעולם המכינות ולבני העדה הדרוזית. רגע לפני המעמד המרגש, בין חזרה לחזרה, תפסנו אותו לשיחה קצרה.

2022 05 08 2

לפני הכל, מוניר סיפר לנו על הרגע שבו הוא גילה שהוא הולך להדליק משואה: "נודע לי בשיחת טלפון משר התרבות והספורט חילי טרופר ואיתו מנהל מרכז ההסברה מושיק אביב. הם בישרו לי שהועדה בחרה בי להדליק משואה. זה בהחלט מעמד מאוד מיוחד ומרגש – מעמד של פעם בחיים. זו גאווה ענקית לקבל הערכה רבה על כל העשייה."

"עולם המכינות ראוי לקבל את מלוא הערכה והכבוד"

מוניר המשיך לספר על בחירתו להקדיש את המשואה, בין היתר, לעולם המכינות: "הדלקת המשואה מוקדשת למכינת כרם אל, לחניכיה, לבוגריה  ולכל עולם המכינות. אני רואה בעולם המכינות, על כל ההבדלים שבו, מפעל שמאוד ראוי לקבל את מלוא הערכה והכבוד. לדעתי אין עוד מפעל חינוכי בסדר גודל כזה. כל מי שעוסק בתחום הזה, ראוי לכל הערכה, ואני שמח להביא את זה לקדמת הבמה."

מוניר מאדי היה בין היוזמים להקמת המכינה הקדם צבאית הדרוזית "כרם אל". הוא שירת 25 שנה בצה"ל בתפקידי פיקוד והדרכה שונים ומגוונים, ופעל רבות לקידום בני העדה הדרוזית בצה"ל. מאדי הוביל את פרוייקט "עתידים" לקידום ההשכלה הגבוהה במגזר הדרוזי ויזם מסגרות ייחודיות להתנדבות בנות מהמגזר הדרוזי בשרות הלאומי. על עשייתו הרבה זכה לתעודת הערכה מהרמטכ"ל דן חלוץ ומשר הביטחון שאול מופז. מאז שסיים את שירותו הצבאי המשיך להוביל עשייה ערכית בחברה הישראלית. הוא פעל כראש מכינת כרם אל והיום משמש כמנכ"ל שלה.

"הדלקת המשואה מוקדשת למכינת כרם אל, לחניכיה, לבוגריה  ולכל עולם המכינות. אני רואה בעולם המכינות, על כל ההבדלים שבו, מפעל שמאוד ראוי לקבל את מלוא הערכה והכבוד. לדעתי אין עוד מפעל חינוכי בסדר גודל כזה. כל מי שעוסק בתחום הזה, ראוי לכל הערכה, ואני שמח להביא את זה לקדמת הבמה."

"אנחנו קוראים למכינת כרם אל מכינת 'אחים' – יהודים ודרוזים יחד"

בין כל תפקידיו ופועלו, מוניר מספר שהוא מוצא 3 הישגים שהוא מתגאה בהם במיוחד: הראשון הוא העשייה במכינת כרם אל, המשלבת נערים דרוזים ויהודיים. מוניר סיפר על המכינה: "היה לי כבוד להוביל אותה. פתחנו אותה כמכינה לנוער הדרוזי בכלל. אחר כך פתחנו אותה גם ליהודים ואנחנו קוראים לה מכינת 'אחים' – יהודים ודרוזים יחד."

ההישג השני – פרוייקט 'עתידים' בצה"ל, עליו הרחיב וסיפר "מטרתו הייתה לגשר על הפערים בחברה הישראלית. בזכות הפרויקט כל נער יוכל ללמוד לימודים אקדמיים, ללא תלות באמצעים".

ההישג השלישי – שילוב בנות דרוזיות בשירות הלאומי האזרחי. מוניר סיפר "החלטתי שאני רוצה לסייע במיזם, ולמרות שזה היה לא קל, זה היה שווה את זה – התחלנו עם 10 בנות, היום כ-1200 בנות משתתפות בכל שנה."

2022 05 08 1 2

"המסר שלי, לחניכים וגם למועמדים – לכו על זה"

לסיכום, ביקשנו ממוניר שישתף אותנו במסר שהוא מבקש להעביר הלאה לחניכי המכינות. מוניר אמר: "המסר שלי, לחניכים וגם למועמדים – תלכו על זה. אני כבר בתוך עולם המכינות שנים רבות ואני מכיר את יתרונותיו מקרוב; את הלך הרוח, ערכי המוסף והתרומה של המכינות לכל נער צעיר שרוצה להכין את עצמו לא רק לצבא, אלא גם לחיים.

ובכלל – אל תוותרו לעצמיכם. תמיד כדאי לכוון הכי גבוה – תמיד לשאוף להצטיינות. תמיד אני כותב – ההצטיינות היא לא סיסמה אלא דרך חיים. כשמאמינים בזה, כל דבר שעושים מכוונים להובלה, למנהיגות, למקום הראשון. אם דובקים בזה, זה עובד. אני מכיר את זה וחי את זה. ובנימה אישית, אבקש להביע את הערכתי לכל מי שעוסק בעולם המכינות – ראשי המכינות, המנהלים הצוותים, ולכל שותפינו במפעל החינוכי. הערכה רבה ושנמשיך להתרגש."

אל תוותרו לעצמיכם. תמיד כדאי לכוון הכי גבוה – תמיד לשאוף להצטיינות. תמיד אני כותב – ההצטיינות היא לא סיסמה אלא דרך חיים. כשמאמינים בזה, כל דבר שעושים מכוונים להובלה, למנהיגות, למקום הראשון. אם דובקים בזה, זה עובד.

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות