חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.

חכמת הנפש וצלחת חומוס – בוגרי המכינות באריאל נהנים מלימוד באווירה אחרת

כמאה סטודנטים ובוגרי מכינות מאוניברסיטת אריאל פוקדים מידי שבוע את סניף מסעדת 'חומוס אליהו' לשיעורו של הרב יהונתן נמדר, שמובילים יחד בשיתוף פעולה מועצת המכינות ומיזם 'קולטורא'.

המשיכו לקרוא על השיעור המיוחד בכתבה המלאה

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

יום רביעי בערב – בחוץ מחשיך ומתקרר, ובסניף מסעדת 'חומוס אליהו' באריאל נראה שהערב רק מתחיל. כמאה סטודנטים מהאוניברסיטה מצטופפים סביב שולחנות עמוסים בכל טוב לשיעור יוצא דופן – הוא לא קשור לסטטיסטיקה, וגם לא לחומוס. כולם מגיעים ללימוד השבועי של הרב יהונתן נמדר שכותרתו "אדם בתוך עצמו הוא גר", ועוסק בחכמת הנפש ולימוד עצמי, בהובלת 'קולטורא' ומועצת המכינות הקדם צבאיות. בוגרי מכינות וסטודנטים נוספים מתאספים ללימוד שאינו נספר בנקודות הזכות של התואר, אלא בעל ערך מוסף, ממש כמו בשנת המכינה. מחוץ לחומוס, לא פעם נשארים תלמידים שלא הספיקו להידחק פנימה ולתפוס כיסא.

WhatsApp Image 2021 11 18 at 18.33.23 1

עדי הירש, בוגרת מכינת העמק וסטודנטית במכינה להנדסה, נוהגת לפקוד את סניף חומוס אליהו באריאל מידי יום רביעי ב-9 בערב כדי להשתתף בשיעור השבועי. "כל השבוע אני עוסקת בהצלחה, בלימודים, בתחרות ובשאיפות שלי" סיפרה על הבחירה לשוב שבוע אחר שבוע ללימוד. "אבל אם אני אחזק רק את השריר השכלי שלי, בלי לחזק את השריר האמוני, ואת מה שנותן לי לשאוב את הכוחות, אני מרגישה שלא יהיה לי לאן לשאוף הלאה. זה לימוד אחר מאוד ממה שיש לי ביום-יום באוניברסיטה. כמובן שעל הדרך אני פוגשת אנשים בני הגיל שלי, בעלי השקפה דתית אידיאולוגית.".

"המכינה הייתה מה שגרם לי לחפש את המעבר – את הלימוד לשם הלימוד ולא לשם המבחן"

עדי הוסיפה – "המכינה הייתה מה שגרם לי לחפש את המעבר – את הלימוד לשם הלימוד ולא לשם המבחן". שנת המכינה עוסקת בלמידה עצמית, בבניית זהות וסט ערכים, ולכן גורמת לחניכים רבים להמשיך לעסוק בתחומים ובסוגיות הללו גם שנים לאחר מכן. עדי, שסיימה את המכינה לפני כמעט ארבע שנים, סיפרה על הניצוץ שניטע בה להמשך הלמידה: "המכינה תרמה לי באחריות אישית. כלומר, למדתי שאם אני לא אדאג לחתור לדעת וללמוד, ואחפש סיבות לכל מיני דברים שמעסיקים אותי, אני לא אמצא. שנת המכינה הייתה חוויה שלמה של למידה מרצון ולא כי צריך".

עדי היא אחת מיני בוגרות ובוגרי מכינות רבים שמחפשים את הלימוד וההעשרה הנוספת מאז שנת המכינה. מועצת המכינות זיהתה את הצורך של חניכיה להמשיך את הלמידה גם לאחר מסגרת המכינה והצבא, ובדיוק מהסיבה הזו פנתה לשיתוף הפעולה עם מיזם 'קולטורא' ותמכה ביוזמתם לקיים את הלימוד. בנוסף, הלימוד השבועי בחומוס אליהו, כפי שסיפרה עדי, היא חוויה חברתית. זו הזדמנות טובה לפגוש סטודנטים ובוגרי מכינות נוספים שבוחרים ללמוד גם מעבר לשעות המערכת השבועית, להעמיק את הלימוד על אורח חייהם ועל זהותם הדתית.

מועצת המכינות מציעה לבוגריה עוד מגוון רחב של תוכניות ואפשריות לאחר השחרור מצה"ל. ניתן למצוא עליהן מידע נוסף בלשונית 'בוגרים/ות' באתר מועצת המכינות.

הלימוד של הרב יהונתן נמדר, בהובלת מיזם 'קולטורא', אגודת הסטודנטים של אריאל ומועצת המכינות, מתקיים מידי יום רביעי בשעה 21:00 בסניף חומוס אליהו באריאל.

WhatsApp Image 2021 11 18 at 18.33.22

עדכונים חדשים ומומלצים באתר

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות