חדשות ועדכונים

חדשות, הודעות ועדכונים שוטפים ממועצת המכינות והמכינות הקדם צבאיות.

רוה"מ: "המכינות הן הזדמנות לשנות את החברה" – צפו בדברי נפתלי בנט בטקס המכינות המשותף לזכר יצחק רבין ז"ל

ביום שני, בטקס המשותף לזכר יצחק רבין ז"ל, שודרו דברי ראש הממשלה נפתלי בנט בפני חניכי המכינות: "המכינות הן הזדמנות גדולה לשנות את החברה שלנו ולהניח יסודות לעתיד טוב יותר ומאחד יותר. זה בידיים שלכם". צפו בקטע המלא

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

"ראשי המכינות חניכות וחניכים יקרים.

רצח יצחק רבין הוא מהאירועים המכוננים והקשים בחיינו כעם וכמדינה. הוא חלק בלתי נפרד מזיכרונו האישי של כל מי שחווה את ישראל בליל הרצח, אבל הוא גם חלק בלתי נפרד מהזיכרון הלאומי שלנו.

רצח רבין לימד אותנו לא מעט. הוא גם שינה אותנו לא מעט. כחברה למדנות כמה מסוכנות הן ההסתה ושנאת החינם. כמה מהר יכולות להיות מילה קשה או כרזת נאצה למעשה שאין ממנו דרך חזרה. אבל למדנו מרצח רבין גם לקח נוסף. כמה סכנה טמונה בהכללה של ציבורים שלמים וכמה הרסניות יכולות להיות דעות קדומות המרחיקות את האחר ומדירות את מי ששונה ממך.

את הכיפה שעל ראשי החזרתי אחרי הרצח. באותה תקופה היית מפקד פלוגה במגלן, ואני זוכר את הקושי, או אולי הייתי אומר כלפי הציבור של הציונות הדתית בתקופה שלאחר הרצח, ולכן, דווקא החזרתי את הכיפה. וזו הייתה התגובה האישית שלי ואיתה באה גם תובנה חשובה: לעשות כל שביכולתי על מנת להרבות קירוב, להסיר את המחיצות לעודד אחדות אנחנו עם אחד. אלה לא סיסמאות זאת המחויבות של כולנו.

עבורכם, חניכות וחניכי המכינות הקדם-צבאיות הרצח הוא אירוע היסטורי שלומדים בספרים, לא חוויה אישית. אבל גם אתם לא פטורים מהחובה ללמוד את לקחיו ולעשות כל אחד ואחת כפי יכולתו כדי למגר הסתה ולהביא לקרוב לבבות. כן להתווכח, אבל מתוך הבנה שאנחנו משפחה אחת. עשרות המכינות הקדם צבאיות ואלפי החניכים שלהן הם הזדמנות גדולה לשנות את החברה שלנו ולהניח יסודות לעתיד טוב יותר ומאחד יותר. תנצלו את ההזדמנות הזאת. תהיו מחויבים לערכים של נתינה וראיית האחר. זה בידיים שלכם.

יהי זכרו של יצחק רבין ברוך."

עדכונים חדשים לפי זמן הפרסום

שותפים ותורמים של מועצת המכינות