הדפסת עמוד זה

"למדתי בעיקר להעריך את מי ומה שמסביבי" – סמינר סיכום שנה בתוכנית 'יחד'

חניכי תוכנית 'יחד' התכנסו לסמינר סיום שעסק בסיכום שנת המכינה. אורי קרני, חניך מכינת גליל עליון שהשתתף בסמינר סיפר: "הסמינר העניק לכל חולניק וחולניקית זמן לחשוב על סיום המכינה ועל השלב הבא"

06/06/2022

כל מה שחשוב, חדש ומעניין בעולם המכינות!

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים אישיים לדוא"ל שלכם.

WhatsApp Image 2022 05 17 at 11.46.19 1

ביום חמישי (12.5) התכנסו חניכי תוכנית 'יחד', שמטרתה לשלב צעירים מחו"ל במכינות, לסמינר סיום של שנת המכינה בחוות הצופים. 100 החניכים הגיעו בתחילת השנה מכל רחבי העולם והשתבצו ב-13 מכינות שונות. כעת לקראת סיום, הם עברו יחד סדנה לסיכום החודשים האינטנסיביים במכינה ובישראל ועסקו בפרידה ובשלב הבא – איך ימשיכו להשיג את מטרותיהם כבוגרי יחד ומה ייקחו מהשנה האחרונה הלאה להמשך חייהם.

שוחחנו עם חניך שלוחת מעיין ברוך במכינת גליל עליון, אורי קרני מאטלנטה, שהשתתף בתוכנית 'יחד' ובסמינר הסיום. אורי סיפר שהגיע עם מטרות לשנת המכינה שהצליח לממש: "אני בחרתי לעשות שנת מכינה כדי לשפר את העברית שלי, ללמוד תכנים חדשים שלא למדתי בעבר, לטייל בישראל, למצוא עוד חברים, ולהתקרב למשפחה שלי. הציפיות התגשמו – העברית שלי השתפרה ומצאתי חברים ממש טובים".

אני בחרתי לעשות שנת מכינה כדי לשפר את העברית שלי, ללמוד תכנים חדשים שלא למדתי בעבר, לטייל בישראל, למצוא עוד חברים, ולהתקרב למשפחה שלי. הציפיות התגשמו – העברית שלי השתפרה ומצאתי חברים ממש טובים".

ביקשנו מאורי גם לתת עצה לחניכי יחד שמגיעים בשנה הבאה, שלא מזמן התכנסו לסמינר היכרות בארה"ב: "תבואו בראש פתוח ותשאלו שאלות על כל מה שאתם לא מבינים". ולצד זאת, המכינה בארץ יכולה להיות חוויה מאתגרת במיוחד לאלו שמגיעים מחו"ל, אך בדיוק לשם כך הסמינרים של תוכנית יחד נועדו: "זה רגע לקחת קצת הפסקה מהמכינה ולדבר עם חולניקים אחרים שבאותו ראש שלך ופשוט לבלות זמן יחד, לדבר וליצור קשרים חדשים. חשוב לקיים סמינר כזה כדי להעניק לכל חולניק וחולניקית זמן לסכם את החוויה במכינה, לחשוב השלב הבא ולהכיר חולניקים אחרים".

WhatsApp Image 2022 05 17 at 11.46.27

"אני אקח הרבה דברים איתי מהמכינה לשנים הבאות, ואם לא – להרבה יותר מכך. למדתי בעיקר איך לחיות עם אנשים ולהעריך את מי ומה שמסביבי הרבה יותר."

אורי מספר שבתום שנת המכינה הוא מתכוון לחזור ללמוד בקולג' בארצות הברית: "התלבטתי הרבה זמן וחשוב להגיד שאין בחירה טובה או לא טובה, זה רק מה שמתאים יותר למי למקבל את ההחלטה.  אני אקח הרבה דברים איתי מהמכינה לשנים הבאות, ואם לא – להרבה יותר מכך. למדתי בעיקר איך לחיות עם אנשים ולהעריך את מי ומה שמסביבי הרבה יותר."

WhatsApp Image 2022 05 17 at 11.46.12

ארכיונים קשורים