לחג פסח התשע"ז / הרב זאב שרון, מכינת ארזי הלבנון

כותב הבעל 'נתיבות שלום' הרבי מסלונים: "אור לארבע עשר בודקין את החמץ לאור הנר. ביאור העניין המיוחד של הבדיקה בחורים ובסדקים הוא על פי מדרש אגדה שעניין חמץ ושאור מורה על כוח הרע שבאדם. ועל זה נאמרה המצווה של בדיקה וביעור וביטול".

רביעי, 12 אפריל 2017 16:57

כותב הבעל 'נתיבות שלום' הרבי מסלונים: "אור לארבע עשר בודקין את החמץ לאור הנר. ביאור העניין המיוחד של הבדיקה בחורים ובסדקים הוא על פי מדרש אגדה שעניין חמץ ושאור מורה על כוח הרע שבאדם. ועל זה נאמרה המצווה של בדיקה וביעור וביטול".

וממשיך ואומר, שיש כל מיני סוגי חמץ. יש חמץ שרואים בעין, יש תערובת חמץ, ויש חמץ בלוע ויש חמץ שאינו ידוע  ויש חמץ נותן טעם.הבעיה הגדולה היא עם החמץ שאינו ידוע. כי אדם יכול להיות צדיק כל ימיו ולא לעשות אף עבירה אבל כשיגיע לבית דין של מעלה יסתבר לו שאין לא כל זכות.הבעיה הגדולה ביותר היא עם כוח הרע שבנו שאנו לא מכירים בכלל שהוא נמצא בנו. וכאשר אנחנו לא מוציאים אותו ולא מבערים ומבטלים אותו אנחנו לא יכולים למעשה לקיים את הייעוד שלנו בעולם. כי הרוע הבלוע והלא נראה מעקב את האדם מלהכיר את עצמו. ומה שנראה לו שזה הוא אינו אלא צל של מה שהוא באמת.לכן עבודת ביעור כל סוגי החמץ היא תנאי מקדים כדי שהאדם יגיע לשורש נשמתו יפעל מתוך יניקה דרך ורק כך יגיע לחירותו האמתית.

ארכיונים קשורים

שותפים ותורמים של מועצת המכינות